4 Ağustos 2011 Perşembe

RECEP TAYYİP ERDOĞANIN KÖKENLERİ- GÜRCÜ ASILLI MI





                                           Yurtsever, Osmanlı Arşivindeki 1850 tarihli MAD  defterini gösteriyor


GÜRCÜ ASILLI MI?

-Başbakan Recep tayyip Erdoğan'ın Gürcü asıllı olduğu görüşleri 2003 yılında bir gazeteci tarafından kamuoyuna açıklandı.
-Erdoğan'ın Tiflis gezisinde 2Ben Gürcüyüm" dediği açıklaması yer almıştı basın haberinde.
-Osmanlı Arşiv araştırmaları isme ERDOĞAN'ın Gürcü asıllı olmadığı belgelerini açıklıyor.
-Erdoğanın atalarının köken künye ismi "Bagatlı" olarak geçiyor. Bu sözcüğün anlamı ise "İsyancı" ,"Kavgacı" anlamlarına geliyor.
-Erdoğan'ın Gürcü asıllı olmadığı görüşlerinin belgelerle ortaya konmasından sonra Wikipedia ansiklopedisi İngilizce ERDOĞAN maddesinde bu görüşlere yer verdi.
-Erdoğan'ın  Osmanlı Arşiv kaynaklı köken araştırmaları için ayrıntılar KÖKLER kitabında.


GÜRCÜ’MÜ!



     Gazeteci önündeki bilgisayar dosyasına yazmaya başladı. Ve başlığı da “Kimlik Değişimi” olarak yazdı. Söz konusu olan Türkiye’nin Başbakanı Recep Tayip Erdoğan’ın kimlik ve kişiliğindeki farklılıkları ve değişimi açıklamaktı. Gazeteci elde ettiği bilgilere dayanarak görüşlerini yansıttı haber araştırma metnine ve Ve de 13 Haziran 2005 tarihinde de yayınladı. Erdoğan’ın dine, etnik farklılara bakışı ve de en önemlisi kendi kökenleri hakkındaki bilgiler yer veriliyordu. Gazeteci’nin yazdığı bilgilerin tam metni aşağıda da verilmektedir:


Kimlik değişimi!

Başbakan Erdoğan, 1993'te 'Bu anayasa ırkçıdır', 1997'de 'Ölünce, kavmini sormayacaklar', 2002'de 'Kürt sorunu yoktur' demişti. Bu yıl 'Kürt sorunu' ile 'Türk kökenli vatandaşlar' ifadesini kullandı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, "Kürt sorunu" ve "üst kimlik" tartışmasında muhalefetin "Yugoslavya'ya döneriz. Üniter çimento esnetiliyor" tepkisine hedef olurken, verdiği çelişkili mesajlarla zikzaklar çiziyor.
Geçmişte "molla" büyük dedesinin dini duyarlılığıyla etnik ayrımları reddeden, 2002'de "Türkiye'de Kürt sorunu yok" diyen Erdoğan, 10 Ağustos 2005'de probleme "Kürt sorunu" adını koyma, 28 Kasım 2005'te "'Kürt'üm demeyeceksin ha' dersen isyan başlar" deme noktasına geldi. Erdoğan'ın kimlik bunalımında son nokta, 6 Aralık 2005'te "Türk kökenli vatandaşlar" demesi oldu. Erdoğan'ın geçmişten bugüne uzanan değerlendirmeleri şöyle:

1993: (RP İstanbul İl Başkanı iken) Bu anayasa ırkçıdır ama "Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı" diye bir anlayışı getirmiştir. Bir çatışma var anayasada. Bir taraftan bir Kürt'ün kalkıp da Türk aleyhine konuşmasını suç unsuru telakki ediyor ama bir Kürt'ün aleyhine konuştuğun zaman onu alkışlıyor. Ee bu mantık çelişkidir. Üstünlük ancak Hakk'a olan yakınlıkla ölçülür.

Müslümanım
6 Aralık 1997: (Ceza almasına neden olan Siirt konuşmasında) Bana diyorlar ki, "Sen Rizelisin. Sen Laz'sın." Diyorum ki, "Laz değilim" Gittim, babama sordum. Babam, büyük dedesine sormuş. Molla bir zattı. Şu cevabı vermiş: "Yarın öleceğiz, Allah bize soracak: Rabbin kim, nebin kim, dinin ne? Ama bize 'Kavmin nedir?' diye sormayacak. Sana sordukları zaman 'Elhamdülillah Müslümanım' de geç."


Kürt sorunu yok
24 Aralık 2002: (Rusya gezisinde) Türkiye'de Kürt sorunu yok. Sorun var diye inanacaksan sorun olur, yok dersen sorun ortadan kalkar. Böyle öngörü ile yaklaşırsan, sorunun içindesin demek. Bak, "Siirt'ten evliyim, huzurluyum" diyorum. Böyle yaklaş olaya. Kürt sorunu var dersek, bu, sanal sorunlar olarak ortaya çıkarılmıştır. Bizim için böyle bir sorun yok.

Ben Gürcü'yüm
13 Mart 2004:  Türkiye'de bir Kürt, bir Laz, Abaza, Çerkez gerçeği varken, bunlar Allah göstermesin onlarca sorun doğurur. Geçmişte de böyle olduğu için bu sorun haline geldi.
21 Mayıs 2004: (Romanya'da Türk soydaş derneği temsilcilerine) Dünyada ideolojiler bitti. Ne etnik ideoloji ne de dini ideoloji kalıcı oluyor.
11 Ağustos 2004: (Gürcistan gezisinde) Ben de Gürcü'yüm, ailemiz Batum'dan Rize'ye göç etmiş bir Gürcü ailesidir.

Et ile tırnak gibiyiz
12 Nisan 2005: (Norveç'te) Ben, Rizeliyim, eşim Siirtli. Türk değil, Arap. Biz zaten sorunları çözmüşüz. Türkiye'de bakıyorsunuz, Türk Kürt ile, Azeri Gürcü ile evlidir. İkisi birbiriyle et tırnak gibi olmuştur.

Sorunun adı: Kürt sorunu
10 Ağustos 2005: (Aydınlara) Her soruna illa ki bir ad koymak gerekiyorsa, Kürt sorunu... Adına ister "kökeni Kürt vatandaşlarımızın toplumsal talepleri" deyin, ister "Güneydoğu sorunu" deyin, isterseniz "Kürt sorunu" deyin... Sorunlar, anayasal düzende, demokratik cumhuriyet sistemi içinde ve daha çok demokratikleşme yoluyla çözülmeli.
12 Ağustos 2005: (Diyarbakır'da) "Kürt sorunu ne olacak?" diyenlere diyorum ki, herkesten önce benim sorunumdur.

     30 etnik, 1 üst kimlik


15 Ağustos 2005: (AKP'nin 4. kuruluş yıldönümü töreninde) Etnik unsurlar vardır. Kürt'ü vardır, Laz'ı, Çerkez'i, Gürcü'sü, Arnavut'u, Boşnak'ı, Türk'ü vardır. Bunlar ülkemizde bir alt kimliktir. Bunun bir tek üst kimliği vardır; o da Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığıdır.
21 Ağustos 2005'te: (İstanbul'da minibüsçülerle sohbet ederken) Ülkemizde Laz da var, Boşnak da var, Arnavut da var, Çerkez de var. 30'a yakın etnik kimlik var. Bununla Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığını birbirine karıştırmayalım.
3 Eylül 2005: (Napoli'ye giderken uçakta) Kürt olan vatandaşımıza, "Kürt değilsin, Türk'sün" dayatmasını yapmamız yanlış. Aynı şey Laz, Gürcü, Çerkez, Abaza, Boşnak, Arnavut için de geçerli.

     Kürt, Kürt'üm diyecek


     8 Ekim 2005: (Siirt'te) Ülkemde birçok sorunlar var. Doğu sorunu, Güneydoğu sorunu, Kürt vatandaşların kendine ait sorunları vardır. Hangi etnik unsurdan olursa olsun, Türk, Kürt, Çerkez, Laz, Arnavut, Boşnak, ki biz buna alt kimlik diyoruz, üst kimlik Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığıdır.
20 Kasım 2005: (Şemdinli'de) Türk Türk'üm, Kürt Kürt'üm, Laz Laz'ım, Çerkez Çerkezim diyebilecek. Hepimizin üst kimliği Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığıdır.
23 Kasım 2005: (AKP grubunda) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı, 73 milyon için sigortadır. Bizi; Kürt'ü, Laz'ı, Çerkez'i, Türk'ü, doğulusu, batılısı, güneylisi, kuzeylisi ile inananı, inanmayanı ile birleştiren bu üst kimliktir. Biz bir mozaiğiz.

Yasak isyan başlatır


     27 Kasım 2005: (Samsun'da) Deniz Baykal, bana bir defa 'Türk milleti' demenin dersini vermesin, önce onun dersini alsın. Dünyada Türk ırkı yok mu? Var. Etnik unsur olarak Türk yok mu? ABD'de zenciler, beyazlar vardır. ABD vatandaşlığı üst kimlik kabul edilmiştir.
28 Kasım 2005: (İspanya gezisinde) İnsanların ben Gürcü'yüm, ben Laz'ım deme hakkı var. Oradaki vatandaşın "Ben Kürt'üm" demesini engelleyemezsin. "Kürtüm demeyeceksin ha" dersen isyan başlar.

     Türk kökenli vatandaş


     6 Aralık 2005: (Yeni Zelanda'da) Bizde etnik unsurlar din bağıyla bağlıdır. Türkiye'deki Kürt kökenli vatandaşların sorunu, Türk kökenli vatandaşlar kadardır.



     WİKİPEDİA DÜNYA’YA GÜRCÜ OLARAK TANITTI!



     Gazetecinin  yazdıkları tarihin ve bilimin de doğrusudur düşüncesinden hareketle İnternet ortamında Özgür Ansiklopedi adıyla da bilinen WİKİPEDİA’nın  Türkçe ve dünya dillerinde Recep Tayip Erdoğan hakkındaki biyografi tanıtımında da gazetecinin görüşleri dipnotta kaynak gösterilerekRizeli bir ailenin oğlu olarak İstanbul'da doğdu. 11 Ağustos 2004 tarihinde Gürcistan'a yaptığı bir gezide verdiği demece göre ailesi Rize'ye Batum'dan göç etmiş bir Gürcü aileydi. (1). Wikipedia Ansiklopedisinin yayınlamış olduğu Recep Tayip Erdoğan biyografisi 50 yabancı  ülke yazı dilinde de yayınlandı. Wikipedia, bilimsel özgürlük sloganı adı altında dünya kamuoyunu bilgilendiriyordu, Türkiye Başbakanının etnik konulara bakışını.



     VE İTİRAFLAR



      6 Haziran 2009…Günlerden Cuma… Ve yer Adana. .Erdoğan’ın kökenleri ve kimliği etnik konulara bakışlarını yansıtan haber araştırmayı kaleme alan gazeteci ile telefon konuşması yapılıyor:

   -Sizin 2005 yılında Tayip Erdoğan hakkındaki yazdığınız ve yayınladığınız kökenlerinin Gürcü olduğu hakkındaki araştırmanızda görüşlerinizi kanıtlayacak belgeler elinizde var mı?

     -O’nun Gürcü asıllı olduğunu herkes bilir. Kimi konuştursanız söyler.

     -Tayyip Erdoğan ile birlikte 11 Ağustos 2004 tarihinde Gürcistan gezisine katılıp ve “Ben Gürcüyüm” dediğini duydunuz mu?

     -Ben o gezide yoktum.  Duymadım. Bana ulaşan bilgiler ve de Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığının Erdoğan ile ilgili soruşturma dosyalarında bu bilgiler vardır.

     -Ermeni Diasporasının sizin görüşlerinizi kaynak alarak Erdoğan’da “etnik kimlik bunalımı” konulu bilgileri dünya basınına servis yaptığını biliyor musunuz?

     -Hayır bilmiyorum.

     -O zaman Wikipedia’da Erdoğan’ın biyografisi yazısında sizin ve adı geçen Ermeni’nin görüşlerine bakar mısınız.

     -Erdoğan ile ilgili kökenlerini ortaya koyan Osmanlı Arşiv belgeleri elimde. Görüşleriniz tarihi gerçekleri yansıtmıyor!

     -Evet, ben bana ulaşan duyumları yazmıştım. Yanlış da olabilir. “Cahilliğimize sayın!!!”



    SAYIN RECEP TAYYİP ERDOĞAN’A TARİHİ UYARI!



    İnsanların kökenleri ve kimlikleri kaynağını tarihten ,atalar kültüründen alan bir yansımadır. İnsanların kökenlerinden ve inançlarından dolayı sorgulanması  suçlanması ve yargısız infaz yapılarak suçlanması  insanlık onurunu ayaklar altına alan bir davranıştır. Türkiye Devleti’nin Hükümet başkanlığı görevine halkın oyları ile seçilen lider konumda olan bir yurttaşsınız.  Kökenleriniz ve inançlarınızdan dolayı en ağır suçlamalara ve saldırılara uğramış olabilirsiniz. Ancak Başbakanlık Osmanlı Arşivi belgelerinde etnik kökenleriniz hakkında yapılan araştırmalarda ailenizin Gürcü asılı olmadığı ortaya çıkmaktadır.  Ve bu hususta  Osmanlı Arşivi uzmanı saygıdeğer Muhammet Safi’nin de kapsamlı bir Rize aile ökenler çözümleme araştırması vardır. Ve siz de bu çalışmadan haberdarsınız.

    Gürcistan’ın Başkenti Tiflis’te 11 Ağustos 2004 tarihinde şahsınız kaynak gösterilerek “Ben Gürcüyüm” açıklaması yaptığınız ısrarla kamuoyunda seslendiriliyor. Ama tarihi gerçekler farklı. 1850 tarihli Rize Öşür Defterinde Rize Sancağı Pulihoz köyünde yaşayan “Bakat” sülale ismini alan bir aileye mensupsunuz.





    2000’li yıların başlarında internet sanal dünyasında yaygın  bilgi kaynağı  ansiklopedi olarak dikkate alınan “Wikipedia”da hakkınızdaki tanıtım yazısında Gürcü asıllı olduğunuz yazılmıştır. Bahsi geçen tanıtım yazısı “tarihi yalan” üzerine kurgulanmıştır. 50 farklı dilde ve dünyanın her yerinde kaynak olarak kabul edilen bu tanıtım yazısına şahsınız veya aynı soy bağı ile bağlı bir başka kişi itiraz ve düzeltme girişiminde bulunmamıştır.   Sizi sorumlu bir yurttaş olarak adı geçen Wikipedia internet ansiklopedisindeki yanlışlığı düzeltmeye davet ediyorum. 



   





10 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam adam kendini Gürcü biliyor ve bununla övünüyor. Boşa kürek çekmek oluyor bu, çünkü eminim Türk olmamakla gurur duyuyordur.

Adsız dedi ki...

ne olduğu belirsiz bence... ben yıllardır başka milletten biliyordum. bırakın ne olursa olsun.

Adsız dedi ki...

Cok sacma.. ben de gürcü türk meleziyim..ve gürcü soyum ayni Erdogan gibi Batum göcmenidir .fakat unutulmamasi gereken suki batum osmanli topraklariydi ve cok sayida türk de orda yasiyordu..tr de ki Suan ki gürcüler genelde batum göcmenidir cünkü türklerin sayesinde islami secmis ve osmanlinin bir parcasi olmuslardir. Bundan dolayida tr deki gürcüler kendilerini gürcistandan ayirmak icin bizimkiler anlamina gelen civeneburi adini almislardir..batum osmanlinin elinden cikinca oradaki türkler ve kendini osmanlidan gören müslüman gürcüler beraber geri göc etmislerdir..evet gürcüyüz fakat gürcistan degil osmanli gürcüsüyüz buyüzden de tr deki gürcüler türkiyeye cok baglidir ve kendini gürcü kökenli olmakla birlikde türk olarak algilar..

Adsız dedi ki...

Gürcüler kuvvetli bir türk milliyetcisidir .. gidin bakin gürcüler türkiyeye yürekten baglidir

Adsız dedi ki...

Batum acar turklerinin vatani.

eurovision dedi ki...

Insan her gittigi yerde niye kendi kimliginden surekli konusur durur? Tabi bir sorunu varsa veya sorun yaratmak istiyorsa boyle kendinden ornek vererek bir kimlik kargasasi yaratmak ister. Turkler kendilerinin ne oldugunu biliyor, Kurtler de oyle.Bu ikisinin arasinda boyle bir ayrim yapmak icin bunca oyuna luzum yoktu; zaten onu PKK yapiyor kendi nezdinde. Kurt sorunu yoktur demek Kurt kimligi yoktur demekle ayni manaya geliyor artik bu ulkede. Bunu Kenan Evren bile biliyordu 80lerde. Erdogan PKK'nin terorizmle bolemedegi bu ulkeyi anayasada olmamasi gereken bazi seyleri bahane ederek politikayla bolecek. Turkiye'de yasaan insanlara sormadan, PKK ve BDP ile yapilan Kurt acilimi PKK'nin yasallasma ve bolgesel bir Kurt meclisinin kurulma surecini gerektiriyor. Erdogan Ataturk karsiti gorusleriyle de bilinir zaten. Vaktinde Ataturk bu insanlara 'dahili' ve harici bedbahtlarin olacaktir diye bosuna soylememis. Harici bedbahtlarla savasmak kolay, zor olanlari icimizde sinsice turemis olanlari. Ama bu ezik cahil halk ne yazik ki 'din' simsarlarina 'laf cambazlarina' daha cok kanar.

Adsız dedi ki...

Ağzınıza sağlık Sayın Eurovision. Bilinçli ve gerçekleri görebildiğiniz için tebrik ediyorum. Keşke herkes sizin gibi tezgahları görebilse...

Adsız dedi ki...

Gürcülerve Lazlar zaten Türktür.Bdp Türk düşmanlarının ayrımcılık oyununa gelmeyelim

Adsız dedi ki...

Gurcu olmasi imkansiz. Tipi hic benzemiyor. Buyuk bir olasilikla kokeni gurcistana gocmus baska bir milletdir. Kafkas tipi yok adamda.

Adsız dedi ki...

Ne alaka gürcü türk,laz türk, kürt türk ,türkiyede türk kalmadi nerde bu uyuyan türkler vatanaq herkes sahip cikti